A fost si este unul dintre cele mai frumoase modele auto din istoria industriei auto, insa din pacate nu are o prezenta foarte accentuata in Europa. Cadillac si al sau model Eldorado, a facut istorie si primit de-a lungul timpului si multi succesori. In prezent clasicul Eldorado se numeste CT5 si este un model superb. La fel de superb este si modelul clasic, un model tipic american, mai ales al vremurilor acelea cand un Cadillac avea aproape 6 metri lungime si peste 2 metri latime.
Eldorado este prezent in mai multe variante pe magazinul nostru insa cel mai recent model este generatia a 9a, fabricata intre 1971 si 1978. Acesta a fost lansat doar in varianta cu 2 usi, fie cabrio, fie cu plafon fix. Motoarele din nou, tipice pentru perioada respectiva, 7.0l V8 si 8.2l V8 cu cutie automata in 3 viteze. Ca orice coupe veritabil, usile nu aveau rame la geamuri, iar modelul primea imbunatatiri si schimbari in fiecare an, ceea ce acum numim "facelift". Modelul a fost de succes, fiind vandut in peste 100000 de exemplare in cei 7 ani de productie.

Daca o luam putin de la inceput, modelul Eldorado si-a inceput cariera la inceputul anilor '50 si a iesit din productie sub acest nume in 2002. A fost considerat printre modelele de top ale producatorului si GT-ul acelor vremuri. Grand Tourer cum ii spun si initialele, era cu adevarat "grand", asa cum spunea si mai sus aproape 6 metri lungime si peste 2 tone greutate. Prima generatie a aparut in 1953 si avea o motorizare V8 de 5.4 litri si o cutie "hidramata" cu 4 viteze. Un model luxos din toate punctele de vedere si finisaje exceptionale. A doua generatie se asemana foarte mult cu prima dar a fost desigur o imbunatatire din punct de vedere tehnologic, iar motorizarea a crescut la 6.0 litri tot in format V8 si aceeasi cutie de viteze. De retinut, aceste masini fac parte din era in care cilindreea nu era importanta, iar cele cu 4 cilindri care acum sunt cele mai frecvente, erau cele in minoritate. A treia generatie primeste linii si design mai moderne, chiar daca trecusera doar 5 ani de la prima generatie. Aceasta se putea comanda in multe variante de caroserie: 2 usi (cabrio si plafon fix) si 4 usi cu plafon fix.

 

 

Cea de-a 4 a generatie se schimba complet si deja prinde forma lowriderelor pe care le stim de la americani din clipurile hiphop. Aceasta primeste multe imbunatatiri si o noua motorizare de 6.4 litri. Aceasta generatie are o cariera de doar un an, la fel ca si urmatoarea, cea de-a 5 a care primeste forme mai rotunde. Curios este ca producatorul a trecut de la o generatia la alta foarte repede, astfel si cea de-a 6 a tot un an de productie primeste, iar formele revin din nou spre cele patratoase si mari. Aici apare si o alta motorizare, cea de 7.0 litri si o cutie cu 3 viteze automata, iar puterea motorului ajunge la aproximativ 340cp. Ne miscam foarte repede, pentru ca ceea ce putea sa fie foarte bine un facelift, se transforma in a 7a generatie, iar partea frontala se schimba, astfel farurile sunt acum asezate pe verticala fata de orizontala. Generatia cu numarul 8, are o cariera de 3 ani de data asta si se intoarce inapoi la farurile orizontale, plus introducerea unei noi motorizari de 8.2 litri. Sarind peste generatia a 9 a care este ceva mai longeviva, ajungem la a 10 care deja capata niste forme mai comune pentru anii '80. Aici intervin si noi motorizari, mult mai mici fata de predecesorul sau. De la 8.2 litri, producatorul introduce si motorizari de 4.1 litri sau chiar motorizari diesel. Pe vremea respectiva puteau fi considerate submotorizari cum sunt cele sub 2.0 de acum. Aceasta generatie a primit suspensie independenta pe spate pentru prima data. Ultimele doua generatii sub aceasta denumire deja erau gandite pentru anii '90 si avea formele unor masini cu care suntem obisnuiti acum.

O istorie frumoasa, putin ciudatica din punct de vedere al anilor de productie intre generatii, dar cu siguranta cu niste modele care au ramas in istorie.