Ia-ti o japoneza, sunt cele mai fiabile. Este vorba pe care o auzim cam dintotdeauna pe partea de masini si de care in ultimii ani se tine cont din ce in ce mai mult. Japoneze sunt cunoscute pentru fiabilitatea lor, mai ales ca multe dintre ele inca folosesc motoare aspirate in loc de cele cu turbina adoptate de majoritatea producatorilor, plus tehnologia si calitatea pieselor ceva mai ridicata.

 

 

Marea problema pana acum un deceniu era ca japonezele si masinile asiatice in principiu nu se ridicau la nivelul masinilor europene sau americane din punct de vedere al design-ului, calitatii si a optiunilor oferite, erau niste masini basic, sterse, care poate aratau bine pe exterior. In ultimul deceniu, cand toata industria a inceput sa se echilibreze cumva, cand mai toti producatorii ofera masini cat mai apropiate de premium, atat ca aspect, tehnologie, calitate interior/exterior, dar si cu un design pe care sa-l iei in considerare, Toyota este printre preferatele utilizatorilor mai ales pe partea hibride. Toyota "stia" oricum si premium de multa vreme, pentru ca acestia detin si dezvolta si brandul Lexus, gama de lux a companiei, insa pentru masinile proprii progresul a fost ceva mai lent. Firesc cumva, nu prea se arunca lumea cu banii daca ar avea pret de Mercedes si inca nu este la acel nivel, dar cu siguranta toti acesti producatori entry level au ajuns la standarde foarte ridicate.

 

 

Toyota dateaza din anii '30 si a fost fondata de Kiichiro Toyoda, in Aichi, Japonia si este in acest moment cel mai mare concern auto din lume. Acestia detin pe langa variatele departamente proprii si: Subaru, Mazda, Suzuki, Yamaha, Panasonic si putin din Isuzu, dar si niste actiuni la Tesla. Primul motor dezvoltat de Toyota a fost un 6 in linie de 3.4 litri in 1934, iar prima masina de pasageri in 1936, Toyota AA. In anii 1960, Toyota a profitat de economia care crestea rapid si a scos pe piata Corolla, o masina compacta, ieftina si perfecta pentru a se vinde in cantitati mari, aceasta devenind in scurt cea mai bine vanduta masina de pe planeta. A fost primul producator care a reusit sa vanda 10 milioane de exemplare pe an.

 

 

Asa cum spuneam, Toyota este leader si pe piata masinilor hibride, cursa inceputa in 1997 cu binecunoscutul Prius. In prezent compania vinde peste 40 de modele hibride in intreaga lume. Diferit fata de aparentul drum spre care ne indreptam acum, Toyota este criticata ca nu acorda asa de multa atentie masinilor electrice cum acorda dezvoltarii masinilor pe baza de hidrogen. Acestia au scos deja pe piata in variata de serie, Toyota Mirai, o masina foarte interesanta, care lasa in urma ei... doar o balta de apa si se spune ca reimprospateaza mediul in jurul ei.

 

 

Ca masini iconice ale brandului, amintim: Corolla, Supra, Prius, Land Cruiser, MR2, Celica, Hilux, 2000GT, 86, RAV4, multe modele Lexus precum LFA, etc.

In magazinul nostru se gasesc o variatate de modele de la Toyota, printre care si modele de raliu, pe care le puteti vedea mai jos.