Cand vorbim despre motociclete, practic vorbim despre un cadru cu roti, aproximativ 200kg si un motor puternic intre acestea. Daca intr-o masina cu 80km pe ora ti se pare ca mergi destul de incet, pe motocicleta e altfel si cu caracteristicile de mai sus totul se misca mult mai rapid. O buna parte din motocicletele supersport de pe strazi au undeva intre 110-150CP si sunt foarte rapide. Kawasaki este printre cei mai cunoscuti producatori de motociclete si unul din producatorii care au venit cu multe inovatii si premiere in istoria acestui segment. Astfel, in 2015 Kawasaki a anuntat un model de 1000cmc cu 4 cilindri si supercharger. Ce inseamna asta mai exact? 310CP pe o motocicleta de 215kg. Kawasaki H2R este modelul despre care vorbim si este destinata strict pentru circuit. Totodata, ca sa ne putem bucura de un model deosebit ca aceasta serie, exista si un model H2 care nu primeste acelasi boost in supercharger si este limitata la 200CP. Vorbind de acest H2R, sageata de 1000cmc, poate ajunge la o viteza maxima de 400km/h. Pe langa aceste performante impresionante, dar si infricosatoare pentru o motocicleta, modelele H2 vin cu ABS, controlul tractiunii, schimbator rapid, launch control si sistemul ESD care controleaza roata in cazul derapajelor, probabil ceva asemanator cu ESP-ul de la masini.

In acelasi timp, noul model H2 nu este o premiera, aceasta denumira a mai fost folosita in 1971 cand Kawasaki a lansat modelul H2 Mach IV, o motocicleta in 2 timpi, cu 3 cilindri, de 750cmc. Tot in aceeasi maniera, H2-ul de atunci putea face sfertul de mila in 12 secunde, deci era tot un model gandit pentru viteza, numai ca pe vremea aceea avea doar 74CP, nu 310 ca acum.

Modelul de strada, H2, este putin diferit fata de H2R pentru a fi legal pentru strada. In loc de acele aripi aerodinamice de la nivelul parbrizului, acesta are oglinzile conventionale, in loc de carene din fibra de carbon, are unele din plastic. De asemenea chiulasa este diferita, profilul camelor si distributia, dar si un alt ECU sau sistem de evacuare. Asa cum spuneam, superchargerul centrifugal cu 2 viteze are acelasi doar ca prin harta diferita folosita pe ECU acesta primeste un boost mai mic. Ambreiajul difera si el, iar varianta H2R are unul cu 2 placi in plus. In 2017 a existat o versiune in editie limitata pentru modelul H2, denumita H2 Carbon, cu o vopsea speciala, imitatie de carbon, plus piese din carbon, dandu-i o asemanare mai apropiata de H2R.

In 2018, este anuntat un model H2 SX care transforma modelul de viteza intr-un touring. Acesta primeste componenta noi pentru un cuplu mai mare, dar si un rezervor mai mare pentru drumuri mai lungi. La un an mai tarziu, modelul pentru 2019, primeste un boost de 15 procente in putere, dar si alte bujii, ECU, filtru de aer, iluminare led diferita, si o vopsea speciala care se autoregenereaza la zgarieturi finute. Noutati vin si la capitolul etriere, care chiar daca se micsoreaza, sunt mai usoare si mai puternice. Ca noutati mai primeste si un display nou, cu conectivitate pentru smartphone sau cel mai important din punct de vedere al sigurantei, ECS (Electronic Control Suspension)

Totodata, Kawasaki H2R a primit si o provocare, de a prinde cei 400km/h in sfertul de mila si a reusit. Filmuletul il puteti vedea mai jos:

Imaginile oficiale de la Kawasaki ilustreaza si impresionatul motor cu 4 cilindri si superchargerul din dotare care poate rula asa cum spuneam intre 200CP si 310CP, in functie de componente si boost-ul care intra in supercharger.