Dacia 2000 a fost un automobil creat în anii '80 pentru elita Partidului Comunist Roman la ordinul lui Nicolae Ceausescu. Acesta folosea masina pentru deplasari si fiind de fapt un Renault 20 TS asamblat in Romania sub numele de Dacia 2000, tehnologia era specifica modelelor Renault de la acea vreme. Dacia 2000 era vopsita doar in negru sau albastru inchis si se diferentia de alte modele Dacia facute cu un buget redus prin optiunile si confortul ceva mai avansate.

Pe langa dotarile limitate de la acea vreme în Romania, Dacia 2000 avea ca dotari suplimentare, functii care n-au ajuns pe un model Dacia mult timp de atunci. Vorbim despre geamuri electrice, regulator de viteza (un fel de pilot automat), scrumiera cu iluminare, aer condiționat, directie asistata (ceva asemanator cu servo directia), sistem audio, dar si un computer de bord ceva mai rar in anii aceia pentru masinile de buget. In compartimentul motor, Dacia 2000 primea benzinar cu injectie marca Bosch. Pe baza acestui model au fost concepute viitoarele Dacia 1320 și Dacia Liberta, modele aparute in anii 1988, respectiv în 1990.

 

 

Modeul 2000l a fost asamblat în numar foarte redus, din piesele platformei CKD Renault, in perioada 1979-1982, in atelierele din Stefanesti si nu in uzinele Dacia ca restul modelelor. Acestea au avut parte de 3 motorizari: 1647 cmc cu 90 cp, cuplat la cutie de viteze în 4 trepte, 1995 cmc cu 110 cp cuplat la cutie in 5 trepte, și un motor de 2165 cmc cu 115 cp cuplat la o cutie automata. Prima varianta de motorizare era echipata cu roti de 13 inch cu 3 prezoane, in timp ce restul avea roti pe 14 inch si 4 prezoane. Dacia 2000 este asemanatoare cu primele modele Renault 20, jantele de 14 inch folosite fiind utilizate și la Renault 30 V6. Motorul de 1647 cmc și cel de 1995 cmc erau echipate cu carburator, iar cel de 2165 cmc era echipat cu injecție de benzina.

 

 

Chiar daca erau construite pe baza unor standarde mai ridicate si motorizari mai moderne, au aparut si multe probleme pe partea de mecanica, iar acestea au dat batai de cap serioase echipelor de service din acea vreme, deoarece întreținerea era costisitoare iar accesul la consumabile, uleiuri de calitate și piese de schimb era foarte limitat. In plus, in premiera pentru industria auto din Romania acelor ani, era diagnoza computerizata, cu care mecanicii din România nu erau familiarizati. După caderea regimului comunist, aceste automobile au fost scoase la vânzare catre populatie, dar interesul pentru ele a fost relativ scazut. In prezent se pot numara pe degetele unei maini exemplarele ramase functionale si reconditionate.

Dacia 2000 a aparut in premiera in lumea machetelor si la scara 1/24, in cadrul colectiei Automobile de Neuitat. Cu detalii interesante si un interior frumos, macheta de tip closed vine cu postament si blister din plastic. Totodata, pe site-ul nostru se gaseste si Renault 20 sub forma modificata pentru raliul de la Paris Dakar din 1982.