Automobili Lamborghini, unul dintre cei mai cunoscuti producatori de supermasini de lux, si-a inceput cariera la inceputul anilor '60 si este detinut de grupul Volkswagen prin subbrandul Audi. Ferruccio Lamborghini a lansat acest brand pentru a concura cu marci deja consacrate precum Ferrari. Compania si-a pus amprenta in industrie direct, fiind cunoscuti pentru propulsia spate si motorul amplasat central. Compania a explodat in primul deceniu de activitate si a avut un colaps destul de puternic in timpul crezi din anii '70. In 1978, acestia isi declarau falimentul, dar au fost ajutati de Chrysler in jurul anilor 1987, urmand sa fie vanduti catre o companie asiatica prin 1994. Incepand cu 1998, Lamborghini a fost cumparat de VW Group si este controlat de divizia Audi. Pe langa cele doua caracteristici demne de un supercar, acestia sunt cunoscuti si pentru motoarele V12 si V10, construite de Audi si folosite chiar si pe anumite modele de performanta de la Audi sau VW, Bentley, etc. In urma cu 2 ani, in 2018, compania a intrat si pe piata SUV-urilor, acest segment fiind intr-o continua crestere.

 

 

Lamborghini este cunoscut pentru modele reprezentative ca: Miura, Countach, Diablo, Murcielago, Gallardo, Aventador, Huracan, dar si pentru anumite modele construite in numar limitat: noul Sian cu sistem hibrid folosit pentru acceleratia instanta la plecare, Sesto Elemento, un model fabricat integral din carbon, Reventon, Veneno, Centenario. Mai avem si modele care au ramas momentan sub forma de concept sau n-au ajuns in faza de productie, ca: Terzo Millennio, Estoque.

Vorbim acum despre un model care s-a fabricat intr-un numar foarte mic de exemplare, 20 la numar, Sesto Elemento. Acesta si-a primit numele din numarul atomic al carbonului, acesta fiind fabricat integral din fibra de carbon. Este echipat cu binecunoscutul motor V10 de 5.2 litri, care a fost pus pe multe modele Lamborghini, dar si anumite modele de performanta de la Audi. Acesta era modificat sa produca pana la 570cp si 540nm cuplu, iar cutia era o cutie manuala in 6 viteze automatizata.

 

 

Pentru ca era fabricat integral din fibra de carbon, acesta cantareste doar 999kg, o greutate incredibila pentru dimensiunile sale si foarte benefica pentru puterea produsa de motorul sau. Astfel, cei 570cp in raport cu greutatea, propulsau Sesto Elemento in doar 2.5 secunde pana la 100km/h si o viteza maxima de 356km/h. Toate aceste numere aveau si parti negative, cum ar fi lipsa unui sistem de aer conditionat sau sistem multimedia, optiuni care o ingreunau. De asemenea, pentru eliminarea pe cat posibil a greutatii, Lamborghini nici nu i-a adaugat scaune, ci a sculptat forma unui scaun in sasiul din fibra de carbon si i-a adaugat bureti tapitati in forma de scaun. In principiu, masina este "cheala" la interior, are doar acele forme de scaune, volan, niste butoane elementare si bordul digital. atat.

 

 

Modelul produs in doar 20 de exemplare, a aparut in 2010 si s-a vandut cu aproape 3 milioane de $ per exemplar. Chiar daca producatorul a fabricat-o in doar cateva exemplare, noi o putem avea in vitrina sub forma de macheta la scara 1:24.

Macheta propusa de noi este reprodusa de Bburago, la o calitate buna si detalii la fel de bune, comparand cu alti producatori premium. Aceasta se poate vedea si comanda, aici: https://magazinulcolectionarului.ro/lamborghini-sesto-elemento-2010-macheta-auto-scara-1-24-gri-mat-bburago