Cunoscut si ca avionul de vanatoare care a schimbat istoria luptelor aeriene in Europa din 1942, Mustang P-51B a fost foarte practic pentru ca raza de actiune, rapiditate si letalitate. Modelul despre care vorbim a fost construit in aproape 20 de versiuni diferite imbunatatite de la una la alta. A fost folosit pentru a opri inaintarea nazista in primii ani ai conflictului si in timpul retragerii Luftwaffe. Modelul initial a fost proiectat de Edgar Schmued, un designer germano-american. In 1952 a emigrat in Brazilia unde a lucrat la General Aviation, ramura aeronautica a binecunoscutului General Motors. In 1931 s-a intors in America unde si-a inceput cariera de inginer de aeronave numita Aircraft Corporation of America.

You Can Bid On This Rusty P-51 Mustang For The Price Of A Ford Mustang |  P51 mustang, Mustang, Cockpit

P-51B a fost un avion cu o putere mare pe acceleratie, rapid si agil in acelasi timp. Pe langa aceste caracteristici avea si o autonomie crescuta datorita rezervoarelor externe, perfecta pentru a escorta bombardierele grele si pentru interceptarea avioanelor de vanatoare germane. Pentru ca era atat de bine pus la punct si construit ca un model de baza, i-a permis sa patrunda pe continentul european, alaturi de bombardierele RAF, pentru a lupta impotriva altor avioane capabile, precum: Messerschmitt Bf109 si Focke Wulf 190. Asa cum spuneam, acest tip de avion a fost proiectat din imbunatatit in mai multe versiuni, ultima fiind fabricata si dupa razboi, fiind folosit in razboiul din Coreea, sub alta denumire: F-51. Pana sa se ajunga la cea mai buna versiune a sa, si acest model a avut anumite parti mai slabe. Primul sau motor era un Allison V-1710 de 1150cp, care facea foarte bine fata la inaltimi mici, dar performantele scadeau la peste 4000m. Cu toate acestea, motorul si rezervoarele sale, erau capabile sa functioneze pana la 1100km. Cea mai performanta versiune a sa, a fost cand a primit un motor bazat pe un puternic Rolls Royce Merlin 61, numit Packard V 1650-7. Astfel performantele au crescut considerabil, iar cu un nou tip de fuzelaj, 4 pale la noua elice, carburator imbunatatit si un radiator mai lat, modelul ajungea la 710km/h la 9000m inaltime. Acesta este modelul despre care vorbim in principal in articolul nostru.

Packard V-1650 Merlin - Wikipedia

Ca specificatii tehnice generale avem:

Dimensiuni: 9,83m lungime / 4.17m inaltime / 11,28m anvergura

Greutate: 3166kg fara incarcatura

Rotorul principal avea 4 pale in timp ce motorul de 27 de litri si 12 cilindri in unghi de 60 grade dispuse in V, era racit cu lichid. Radiatorul de racire era dispus spre spatele avionului fiind racit prin gura de aer de sub acesta. Aripile erau construite pe profil lamelar cu partea mai groasa spre spate, pe care avea dispus armament de tip M2 Browning de 12.7mm si putea cara 4 bucati si 4 bombe de 113kg sau 2 de 227kg. Autonomia crestea pana la 4500km datorita rezervoarelor externe.

Mustang P-51B era cunoscut si ca paznicul aliatilor sau dulaul aerului, astfel a putut fi luat in considerare de producatorii de machete. Modelul nostru face parte din noua colectie Avioanele din al doilea Razboi Mondial si il putem avea ca macheta la scara 1/72 odata cu numarul 2. Machetele sunt reproduse precis, construite din metal si elemente din plastic.

Numarul 2, Mustang P-51B din 1994, poate fi comandat de aici: https://magazinulcolectionarului.ro/avioane-din-al-doilea-razboi-mondial-nr-2-p-51b-mustang

Avioane din al Doilea Razboi Mondial nr. 2 - P-51B Mustang