Chiar daca a fost anuntat acum mai bine de un deceniu si lansat ca produs final in 2013, BMW i8 intoarce capetele si acum pe strazi. Este si va fi un model auto futurist, poate prea futurist pentru prezent. Ca design este ceva "ahead of its time" (aparut inainte de vremea sa), imprumutand o buna parte din conceptul lansat in 2009. BMW i8 face parte din seria BMW i pe care producatorul o foloseste pentru modelele electrice sau hibride.

 

 

Conceptul initial (imagine sus) a fost anuntat cu un motor diesel, urmand ca in 2011 sa fie anuntat o alta versiune a modelului de data aceasta pe benzina. Anii au trecut, viitorul automobilistic incepuse sa plece inspre ceea ce vedem astazi si a fost nevoie de o schimbare la capitolul propulsor. Nu au ales sa adauge o bestie de 4.0 litri in format V8 cu turbina, ci au integrat un "motoras" pe benzina cu turbina si unul electric. Astfel versiunea de serie lansata in 2013 a primit o varianta finala: motor de 1.5 litri cu 3 cilindri si turbina care producea 230cp, iar in combinatie cu cel electric, inca 130cp, adica aproximativ 360cp. Chiar daca arata ca un supercar, in realitate este o masina sport cu o putere maricica. Incepand cu 2018, puterea a crescut la aproximativ 369cp, motorul electric fiind putin imbunatatit.

 

 

Design-ul a fost facut de Benoit Jacob si este influentat din conceptul BMW M1 Homage, care aduce un omagiu primului model cu motor la mijloc numit BMW M1, model fabricat in 1978. Chiar daca nu are un motor mare si nu este cel mai puternic, aspectul un i8 este inconfundabil si asemanator cu cel a unui supercar. Are usi tip fluture, care se deschid in sus, faruri laser, un interior futurist dar fabricat din materiale reciclate si reciclabile si poate cel mai haios comparand cu aspectul sau, dar cumva realist fata de ce segment ataca, sunet de motor puternic care iese din niste difuzoare atat la exterior, cat si la interior. Asa cum spuneam la inceput, nu are un motor tocmai corect in comparatie cu aspectul sau, iar sunetul unui 1.5 turbo cu 3 cilindri nu suna nici pe departe cu unul a unui bine meritat V8, nici macar cu cele mai zgomotoase tobe. Trecand la motorul electric, acesta poate suporta i8-ul pana la 55km pe modul full electric, pentru modelul facelift sau LCi cum il numeste BMW. Astfel, combinat se spune ca ar consuma aproximativ 2.1 litri la suta de km.

 

 

BMW i8 a primit si niste versiuni speciale, cu modificari la aspect, precum jante diferite de 20 inch si alte nuante de culoare la exterior sau interior. Pe langa editiile speciale, BMW i8 exista si in varianta roadster, adica poate sa ramana fara plafon. Pana in 2020, BMW a reusit sa vanda aproximativ 20000 de bucati, iar pretul de inceput era undeva pe la 150000E.

Acest model a ajuns bineinteles si macheta, reprodus de multi producatori la diferite scari. Fiecare macheta se poate vedea in showroom-ul nostru din Bucuresti sau se poate comanda urmand linkurile:

BMW i8 scara 1/18 reprodus de Paragon:

Mov: https://magazinulcolectionarului.ro/bmw-i8-2017-macheta-auto-scara-1-18-purple-pearl-paragon

Galben: https://magazinulcolectionarului.ro/bmw-i8-2017-macheta-auto-scara-1-18-speed-yellow-paragon

Rosu: https://magazinulcolectionarului.ro/bmw-i8-2017-macheta-auto-scara-1-18-rosu-protonic-paragon

BMW i8 scara 1/24 reprodus de Motormax: https://magazinulcolectionarului.ro/bmw-i8-coupe-2017-macheta-auto-scara-1-24-albastru-motormax

BMW i8 scara 1/43 reprodus de Rastar:

Rosu: https://magazinulcolectionarului.ro/bmw-i8-2015-macheta-auto-scara-1-43-rosu-rastar

Albastru: https://magazinulcolectionarului.ro/bmw-i8-2015-macheta-auto-scara-1-43-albastru-rastar