Este pe piata de 211 ani si a avut un drum foarte lung cu nenumarate schimbari si inovatii. In 2021, compania de automobile franceza ajunge la standardele de calitate si tehnologice asa cum o fac ceilalti competitori ai sai.

Peugeot, inceputa ca o afacere de familie in anul 1810 cu domeniul de activitate unelte si electronice pentru bucatarie, continua ceva mai tarziu cu biciclete. In 1858, logo-ul cu leul a devenit marca inregistrata si astfel Armand Peugeot a lansat prima tricicleta cu aburi care purta aceasta emblema. In 1890 au lansat prima masina cu motor conventional pe combustie interna care avea motor Panhard Daimler, un predecesor indepartat a Mercedesului de astazi. Cam asa incepe istoria binecunoscutului producator auto care de-a lungul istoriei s-a concentrat pe masini accesibile care isi reflectau pretul in calitatea de productie si tehnologie.

 

 

Vom vorbi despre Peugeot in general intr-un articol viitor, deocamdata ne concentram pe unul dintre cele mai vandute modele ale erei moderne si anume Peugeot 308. Nu este cel mai vechi din gama producatorului dar are ca predecesori, multe modele, incepand de la modelele de epoca ca Type 190, pana la Peugeot 205, 306, 307 si in prezent 308. O alta curiozitate pe care si eu am aflat-o in urma cu cativa ani, Peugeot a patentat denumirea modelelor cu acel "0" in mijloc, astfel ca orice alt producator sa nu poata face acelasi lucru. O discutie a fost si cu Porsche cand au incercat sa lanseze modelul Porsche 901.

 

 

Ultimul sau predecesor, modelul 307, a fost foarte popular la capitolul vanzari, fiind destul de comun pe strazi, insa Peugeot a evoluat modelul si l-a transformat in 308 in 2007. Primul 308 era o forma ceva mai moderne si mai evoluata a lui 307, insa urmatoarele doua, alaturi de toata gama Peugeot s-au indepartat ca design de farurile acelea lungi si ascutite.

 

 

Prima generatie a lui 308, era o evolutie a lui 307 asa cum spuneam, primea un coeficient de aerodinamicitate mai scazut si 5 stele la testele de siguranta. In martie 2011, a primit un facelift care i-a crescut si mai mult aceste standarde. Modelul diesel a castigat recordul pentru cel mai eficient model din punct de vedere al consumului, fapt cunoscut oricum la motoarele HDI de la Peugeot. Acesta a primit motoare de la 1.4 pana la 2.0 si un model de performanta de 200CP, numit GTI. Caroseriile se invarteau de la hatchback, la sedan si la break sau decapotabila. In 2015, modelul 308 din prima generatie primeste un al doilea facelift. Interior si tehnologie, ceva tipic Peugeot, nimic fancy sau premium, dar decent pentru gama sa de pret.

 

 

In 2013 apare a doua generatie a modelului 308, asa cum spuneam incepea vizibil sa isi indeparteze design-ul fata de ce fusese pana atunci. Acesta intra deja in era submotorizarilor care trebuia sau faca fata noilor standarde de emisii, iar acestea incepeau acum de la 1.2 cu turbina pana la 2.0 diesel. Ceva mai tarziu apare pe piata si un GTI de 250CP cu faruri full led, diferential blocabil, jante pe 18, tehnologie keyless si garda la sol mai joasa. O versiune mai puternica a acestuia, ducea puterea la 270CP, discuri de frana de 380mm, scaune sport cu msaj si alcantara si jante pe 19. Acesta aducea si o alta noutate, strategia Peugeot de a pune ceasurile din bord la un nivel mai sus decat volanul, astfel ca soferul sa nu mai trebuiasca sa se uite la ceasuri prin volan. Modelul 308 din a 2 a generatie primeste si el la randul sau doua facelifturi in 2017 si 2020.

 

 

Anul acesta, Peugeot lanseaza cea mai noua generatie a acestui model care se schimba in totalitate, este noul design de la Peugeot, nu are nici o legatura cu ce a fost pana acum si integreaza cele mai noi tehnologii si motorizari, printre care si modele hybrid sau full electric. Peugeot a cumparat de curand Opel si acesta ii imprumuta acum platformele, iar grupul Peugeot Citroen (PSA), s-a aliat cu grupul Fiat Chrysler pentru a forma Stellantis, al 3 lea cel mai mare concern auto din lume. Noul model aduce un interior care a continuat ideea predecesorului sau, deci avem tot acel bord cu ceasurile deasupra, insa isi ridica stacheta la capitolul calitate si design, astfel ajungand la nivel de producator premium.

Gama de motorizari a scazut, deoarece mai toti vor trece la electrice asa cum stim deja cu totii, singurele care au ramas fiind 1.2T cu 3 cilindri, 1.6 cu 4 cilindri si 1.5 diesel. Printre acestea se numara si hibride. Peugeot 308 din 2021 vine ca un hatchback clasic, un break sportiv foarte frumos si in curand in fel de crossover. Cu acest model, Peugeot anunta si schimbarea emblemei, insa nu cu ceva nou, ci cu una pe care au mai folosit-o in anii '60, in care revine capul leului cu coama, in loc de leul complet ca pana acum.

 

 

Noul Peugeot 308 este deja reprodus de Norev la scara 1/43, atat ca hatchback, cat si ca break. Acesta se poate gasi pe magazinul nostru in multe variante de culoare.