Despre faimosul si iconicul Nissan GT-R am vorbit in detaliu intr-un articol destul de recent: https://magazinulcolectionarului.ro/blog/o-legenda-a-industriei-auto-japoneza-nissan-skyline-gt-r/ , spre sfarsitul acestuia afisand si conceptul devenit realitate conceput special pentru aniversarea a 50 de ani de la aparitia modelului. ersiunea aniversara a lui Nissan GT-R la 50 de ani de la primul model, a fost conceput de Italdesign in anul 2019. Este un model care pune in evidenta cele mai semnificative elemente ale unui GT-R si le transforma intr-o viziune futurista care poate va defini candva si un nou model, care sa-l inlocuiasca pe deja "batranelul" R35 lansat in 2007. Acest concept a ajuns si in faza de productie si vor fi fabricate desigur, 50 de exemplare.

Daca o varianta standard de R-35 costa acum incepand de la peste 100.000E, fata de prima varianta aparuta in 2007 a modelului modern, care incepea de pe la 80.000E, modelul aniversar are un pret de inceput de la peste 1000.000E si creste desigur in timp. Nissan si Italdesign au dezvaluit impreuna o versiune futurista a unui GT-R pentru a sarbatori cea de-a 50-a aniversare. GT-R50 de la Italdesign, a primit un pachet special de 720 cai putere si un stil bazat pe arta pura. In ciuda unui pret de 1,1 milioane de euro, Nissan a reusit sa convinga destui cumparatori pentru ca productia sa inceapa, iar primul exemplu a fost dezvaluit in 2020, inainte de inceperea livrarilor la inceputul anului 2021. Dezvaluirea a avut loc la circuitul Tazio Nuvolari din Italia, pe care Italdesign il foloseste pentru toate testele pe circuit. In mod impresionant, versiunea de productie este aproape identica cu prototipul original, desi exista diferente subtile, probabil din motive de reglementare. Farurile masinii de serie sunt mai simple, iar capacele subtiri ale oglinzilor laterale ale prototipului au fost inlocuite oglinzi acceptate de lege. Pot parea cam mult cei 1,1 milioane de euro pentru un Nissan, dar acesta nu este doar un alt GT-R cu un upgrade turbo si kit de caroserie. Avand la baza ultima varianta de GT-R Nismo, Italdesign a coborat plafonul cu aproximativ 5cm i-a reproiectat linia lunetei, astfel incat sa curga mai departe spre spatele masinii. Motorizarea a primit un boost de putere, farurile au fost mulate pe noile linii si au aparut alte guri de aer pentru racirea mai buna a motorului.

 

 

Caroseria este realizata manual de inginerii si designerii Italdesign, ceea ce inseamna ca fabricarea celor 50 de exemple a durat ceva mai mult si necesita o atentie mai sporita fata de un model produs pe banda. Acesta este unul dintre motivele pentru care masina este atat de scumpa. Un altul aspect este nivelul ridicat de personalizare oferit cumparatorilor. Pentru conceptul destinat lansarii acestui model, designerii au adaugat accente aurii in cabina, plus ornamente din Alcantara, piele si doua tipuri de fibra de carbon pe consola centrala, panoul de instrumente si fetele de usi. In plus, au inlocuit panoul de instrumente standard cu o unitate digitala scoasa dintr-o masina de curse, in timp ce versiunea de productie foloseste ceasuri standard. Fiecare proprietar isi putea personaliza modelul dupa propriul plac. „Clientii nostri au savurat experienta personalizata oferita de Italdesign, care au o lunga traditie in domeniul exclusiv al vehiculelor ultra-rare, de inalta performanta, la comanda”, a declarat Michael Carcamo, directorul diviziei sport si Nismo. „Experienta lor cu GT-R50 a fost incredibila si pot spune direct ca fiecare masina va fi cu siguranta o capodopera de sine statatoare.”

 

 

Pentru cei care nu sunt familiari cu modelul GT-R35 acesta dispune de un motor asamblat manual de 3.8 litri in format V6 cu 2 turbine, iar varianta aniversara primeste pana la 720CP si 780nm cuplu. Deosebitul model nu putea sa nu ajunga si macheta, astfel GT Spirit a conceput prima macheta la scara 1/18 de tip sealed, iar aceasta a ajuns in magazinul nostru.